Wednesday, October 24, 2012

cerita sebelum balik kampungggg ♥

assalamualaikum w.b.t..



sedikit lakaran ringkas sebelum kaki ini melangkah pulang ke kampung untk ry haji..
hari yang sgt mbosankan bila semua org eksaited nak balik kg..
entah kenape perasaan sedih dtg setiap kali mdgr semua org bcerita btpa mreka teruja untk pulang ke kg..
sebab bg sy semua kebahgiaan y sy ada lenyap setelah perginya arwah bonda ke rahmatullah..
7 tahun berlalu dan selama 7 tahun tu lah diri ini hilang erti bahagia yang sebenarnyer..
hilang sudah tempat bermanja..
hilang sudah tempat mengadu..
air mata tak pernah jemu mengalir walaupun semua tu dh lama berlalu..
sumpah dalam hati ini masih tak dpt menerima pemergiannya..
belum puas merasa kasih seorang ibu..
yang tinggal cuma sebuah rumah yang penuh memori antara kami sekeluarga...


setiap kali saat diri ini  melangkah ke sini semua kenangan yang penah ada antara kita menjengah..
dan saat itu hatiku menolak takdir bahawa kau telah pergi dr hidup ini..
semua yang kita bina cuma sementara..
tapi kasih syg yang ada antara kita selama2nya..
kau insan yang memberi ku hidup ini..
saat semua org merindui diri seorg ibu bila pulang ke kg diri ini hilang arah..
tak tahu kemana langkah ini harus berlalu..
tak tahu dimana adanya bahagia buatku..
kau dekat dalam hati walau kita scra nyata sudah jauh terpisah..
ampuni setiap dosa yang terjadi antara kita sekiranya pernah diriku melakukannya..
kini aku seorg insan yang telah dewasa..
melalui rencah hidup dengan tabah walau penuh dugaan..
walau penuh kesakitan...
pernah aku berkata andai aku msih mempunyai insan ini pasti akan ada satu bahu..
yang akan sentiasa tersedia untuk mendengar setiap rintihanku,kesedihanku..
tapi sayangnya semua cuma mimpi..
mimpi semata2..
wahai ibu..............
restui hidupku walau aku xmampu lg mendengar suaramu bsuara untk mrestui..
ckuplah hembusan bayu sebagai salam restu darimu buatku..
aku cuba tabah dengan hidup ini..

(luahan hati yang terpendam)

ok,,sudah..ckup kt situ sedikit kisah dan dilema diri sy..
sekadar menggunakan ruang peribadi ini untuk berkongsi rasa bersama teman2 
ramai dh balik kg kan.. tp orked masih kt uum..
dh bosan ape lg kemas la apa y patot walaupn bgn tido agak lambat setiap hari.. :P
berkemas sakan ibarat tak mau balik kg..
hahahaha
xpelah siapkan bilik siap2 kan.. tinggal dlm keadaan kemas..
senang sikit hati ni.. :)


ni lah dia kalau dah bosan tahap cipan..
heee
comel je cik ted tu kan..
selalu ade untuk orked..
selalu basah kena air mata orked bila orked nangis 
selalu jd mangsa lemas kena pelok ms orked tido
cik ted setia di sisi.. 


ok.. dh siap kemas bilik dh boleh rehat untuk perjalanan jauh esok hari..
orked simpan banyak rasa dalam hati 
biarlah orked lalui hidup orked dengan semua ujian yg ada..
sekarang orked fokus pd kehidupan saat2 terakhir bergelar student..
masih jauh langkah kaki harus dihayun..
cuma usaha,doa dan rahmat ALLAH s.w.t yang diperlukan saat ini
jum.. nak rehat dah.. dh 3.34 pg dh.. esok pg2 lagi nak bangun..
mcm xkan sedar je rasanyer..
orked ni jenis kuat tido..
harap tak terlewat naik bas.. 
sekian dulu.. selamat malam... :)


n u r a s y r a n e e ibrahim|ciknur