Pages

Monday, February 18, 2013

i need a rest!!!

assalamualaikum w.b.t.....

All i need is just a rest.. never ask me why and don't ever you cross by your mind about me being like this..
all i need is just a rest.. tired.. and seriously i am deeply stress about it.. just care about your feeling is how you prove that i am important for you??????? is it the right way to impress it? i did and i always do being the best for you and try the best for you.. each time i'll try to gain enough responsibility on ensure that this relationship will always go trough the best way between us.. but all i need now just a rest.. i am a human being.. sometime i can't hold that pain enough for me.. it's crushed my heart.. it's hurts dear.. please be understand that i always the best for you when you are also be nice with me..


"saat yang paling bermakna bila dikau mengerti tidak semua yang kau harapkan akan kau dapati, tidak semua yang kau hajati bakal kau miliki, tetapi setiap perkara yang kau berikan yang terbaik buatnya pasti akan menjadi yang teristimewa buatmu"


terkadang dugaan berupa dalam berbagai jenis dan bentuk, tetapi hati manusia tidak semuanya mampu menghadapi setiap ujian dengan penuh sabar bila dirinya sendiri tidak dihormati oleh pihak lain.. wajarkan.. 


Jika seorang hamba yang berdosa bertaubat kepada-Nya, Allah bukan sahaja mengampunkannya, malah menghapuskan catatan dosa itu, bahkan menyayangi dan memberi "hadiah" kepadanya. Firman Allah:

"Wahai orang-orang yang beriman! Bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang semurni-murninya, mudah-mudahan Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahan kamu dan memasukkan kamu ke dalam syurga-syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai..." 
(Surah At Tahrim: 8)

"Katakanlah (Muhammad), tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dialah pelindung kami, dan hanya kepada Allah bertawakal orang-orang yang beriman."
(Surah At Taubah: 51)


Bila ditimpa ujian kita diajar untuk mengucapkan kalimah istirja' – innalillah wa inna ilaihi rajiun. Firman Allah:



"...Iaitu orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka berkata sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-nyalah kami kembali." 

(Surah Al-Baqarah: 156)


Firman Allah:
"Dan pohonlah pertolongan dengan sabar dan solat." (Surah Al-Baqarah)

Dalam apa jua keadaan, positif mahupun negatif, miskin ataupun kaya, berkuasa ataupun rakyat biasa, tidak dikenali ataupun popular, hati mereka tetap tenang. Firman Allah:
"Dialah Tuhan yang menurunkan ketenangan ke dalam hati orang yang beriman, supaya keimanan mereka makin bertambah daripada keimanan yang telah ada. Kepunyaan Allah tentang langit dan bumi, dan Allah itu Maha Tahu dan Bijaksana." (Surah Al-Fath: 4)


"We can't direct the wind but we can adjust our sail "


"Ada perkara yang kamu tidak suka tetapi ia baik bagi kamu dan ada perkara yang kamu suka tetapi ia buruk bagi kamu, Dan sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan kamu tidak mengetahuinya." (Surah Al-Baqarah : 216)




"It's not what happens to you, but it's what you do 

about it. It is not how low you fall but how high you 

bounce back!"


"dan minta lah pertolongan(kepada ALLAH) dengan jalan sabar dan mengerjakan solat, dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk" (2:45)



wassalam.... ;)


n u r a s y r a n e e ibrahim|ciknur


No comments:

Post a Comment