Pages

Wednesday, December 8, 2010

~TANGISAN KERINDUAN!!~


aarrrgggggghhhhhhhh!!!!!!!!!!
batin menangis meronta2......
adekah ini dinamakan sebuah kerinduan??
seksa dan perit ditelan jua..
kenape???
diriku bertanya kenape berkali2 pd diri sndri,,
rindu yang mencengkam ini membuat aku mengalirkan air mata tanpa aku sedari,,
begitu kuatkah rindu ku padanya??
aku jua tdk mngerti,,
mengapa titisan jernih ini mengalir laju tanpa menghiraukan sekeliling..
keletihan melayan aliran air mata yang mencurah2,,
namun tidak jua kau temui jawapan dari sebuah rasa ini,,
sebuah tangisan kerinduan!
mahu saja aku lemparkan resah yang bertaut ke dada langit agar daptku bentangkan rindu yang ku rasakan,,
namun aku xbisa melakukannya,,
rindu!!
rindu!!
rindu!!
hanya itu mampu ku luahkan saat ini,,
perasaan yang merengek minta dimengerti..
bahawa aku rindu kamu!
tapi jarak dan pemisah itu tak mungkin diruntuh saat ini,,
pasrah ku pohon pada ILAHI,,
berkali-kali aku bdoa pdnya permudahkan lah dan percepatkanlah segalanya..
kerana aku xsanggup menanggung lebih lama rindu ini,,
kemana mampu aku mngadu sakitnyer sebuah kerinduan,,
kemana aku mampu pasrah lagi andai ini ketentuannya,
kenape?
kenape?
kenape?
kenape perlu hati ini merintih mata ini menanges semata-mata rindu ku?
rasa hati yang membara ini mbuat aku keletihan akhirnya..
cinta ini ku panjatkan pada yang ESA agar terus mekar dan terus merah merekah,
subur walau ape halangan yang dtg,,
terus berseri walau dlm kesuraman waktu,,
kerana aku tdk mahu tangisan kerinduan ini disie2kan,,
makin ku pejamkan mata ke dalam lamunan gelap dan hitam makin aku merasa sakitnyer rindu itu!
mencari dimana harus aku tenangkan kerinduan ini,,
jawapan yang ku dapat cuma ada pada kamu,,
hanya KAMU! 
ya allah!!!
aku pohon,aku rayu,aku merintih,aku meminta...
tenangkan hati ini,,
berikan kami ketetapan hati,,
berikan kami kejujuran yang ikhlas,,
beri kami kasih yang tak pernah kan pudar walau dihalangi waktu,
beri lah kami kasih yang kekal abadi,
ya allah........
redhalah pada kami,,
berkati kami,,
rahmati kami,,
mungkin ini satu ujian terberat,,
iaitu TANGISAN KERINDUAN!!



No comments:

Post a Comment